Spłata zobowiązań finansowych w kryzysie.Oddłużanie firm i osób fizycznych

W czasach kryzysu finansowego coraz więcej osób fizycznych i firm ma problemy z terminową spłatą swoich zobowiązań finansowych – pożyczek, kredytów hipotecznych, kredytów inwestycyjnych czy konsumpcyjnych, kart kredytowych i innych codziennych zobowiązań finansowych. Kiedy sytuacja zaczyna być poważna warto dłużej zastanowić się nad rozwiązaniem problemów finansowych. Możliwość oddechu i ogarnięcia finansów daje oddłużenie – usługa finansowa skierowana do osób i firm zadłużonych.

Kiedy problemy finansowe stają się coraz poważniejsze…
Problemy finansowe dotykają coraz szerszą grupę osób i firm. Presja związana z posiadaniem coraz bardziej luksusowych dóbr i usług (dom, samochód, wycieczki) powoduje, iż zadłużają się osoby, które nie będą w stanie obsługiwać swojego zadłużenia w przyszłości. Zobowiązania zaciągają również osoby bardzo dobrze sytuowane. Sytuacje losowe powodują, iż zadłużenie może stać się uciążliwe do spłaty.

Jak wpaść w spiralę kredytową?
Rozwiązaniem problemu rosnących niespłaconych zobowiązań finansowych nie jest na pewno zaciągnięcie kolejnego kredytu czy pożyczki. Nowe krótkoterminowe zobowiązania finansowe dają wprawdzie dodatkowy zastrzyk gotówki umożliwiający obsługę starego zadłużenia, jednak nie pozwalają na długofalowe pozbycie się długów i wręcz pogorszają sytuację. Mechanizm ten został nazwany spiralą kredytową i może doprowadzić do całkowitego bankructwa firm lub osób fizycznych.

Kilka słów o oddłużaniu
Oddłużanie jest usługą finansowo-prawną, której celem jest zoptymalizowanie zadłużenia Klienta na miesięczne raty akceptowalne (i realne!) do spłaty.

Oddłużanie może mieć postać:
- karencji w spłacie kredytów,
- negocjacji ugód z bankiem,
- odroczenia płatności rat zobowiązania finansowego na dłuższy lub krótszy okres, – zmniejszenie rat,
- wydłużenie okresu kredytowania.

Czynności oddłużeniowe podejmowane przez pełnomocnika
Zakres czynności podejmowanych przez pełnomocnika osoby (firmy) zadłużonej zależny jest od etapu relacji Dłużnik (Klient) – Wierzyciel (np. Bank, Pożyczkodawca). Jeżeli dłużnik spóźnia się z kilkoma ratami – możliwości renegocjacji warunków spłaty zadłużenia są większe niż po skierowaniu sprawy na drogę postępowania sądowego, a przed egzekucją komorniczą.

Kiedy zgłosić się do firmy oddłużeniowej?
Im szybciej tym lepiej! Osoby, które korzystają z usług oddłużenia znajdują się na różnym etapie problemu:
- zaległość w spłacie 1-5 rat kredytu/pożyczki
- skierowanie zadłużenia do działu windykacji wierzyciela (banku, pożyczkodawcy)
- skierowaniu sprawy na drogę postępowania sądowego
- wszczęciu egzekucji komorniczej
- po zawarciu ugody z wierzycielem odnośnie spłaty zobowiązań.

Każdemu z powyższych przypadków należy się taka sama uwaga, gdyż w każdym z tych sytuacji profesjonalny pełnomocnik może podjąć negocjacje z wierzycielem co do spłaty zadłużenia. Nie ulega jednak wątpliwości, iż podjęcie rozmów z bankiem jest skuteczniejsze na etapie 1-5 zaległości z ratami niż po prawomocnym wyroku sądu! Uciekanie od problemu zadłużenia nie spowoduje jego zniknięcia a jedynie odłożenie go na później z wszystkimi negatywnymi konsekwencjami.

Dlaczego warto skorzystać z pomocy profesjonalisty od oddłużania?
Mimo, iż usługa oddłużeniowa nie oznacza faktycznego „strząśnięcia długów” i pozbycia się problemu na zawsze – i tak warto z niej skorzystać. Przede wszystkim tylko profesjonalista może skutecznie reprezentować interes zadłużonego, podjąć ciężkie (ale nie niemożliwe) negocjacje z bankiem i wierzycielami. Całość działań prawnych podejmowanych przez firmę zmierza do jak najkorzystniejszego rozwiązania dla Klienta, które umożliwi systematyczną spłatę zadłużenia w akceptowalnej miesięcznej racie.

Unikaj kosztów komorniczych
W potencjalnej sytuacji bez wyjścia – po wyroku sądowym – skorzystanie z usługi oddłużeniowej przynosi kolejne korzyści osobom zadłużonym. Skierowanie sprawy do egzekucji komorniczej to dodatkowe koszty, które zawsze zobowiązany jest pokryć dłużnik. Każde więc działanie, które zlikwiduje dodatkowe koszty jest korzystne dla Klienta.

11/30/2011 | Źródło: portal www.lexagit.pl